Marketing dzieli się na różne typy, jakie kwalifikuje się ze względu na jej przeznaczenie jak także na to do jakiej grupy ludzi ma być ona wycelowana. W związku z tym wyróżnia się na przykład reklamę audio, naoczną lub audiowizualną, jak też wiele innych, niemniej jednak statystyki uwypuklają przejrzyście, że na ludzi najodpowiedniej funkcjonuje reklama wizualna, nawet jeżeli nie są oni wzrokowcami. Reklama wizualna z kolei podlega następnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty lub ulotki, jakkolwiek nie jedynie – wstępuje w to oczywiście też reklama telewizyjna czy internetowa poprzez nagrywane i emitowane filmiki. Pomimo, że dzisiaj większość ludzi ma dostęp do Internetu oraz sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to w dalszym ciągu na wysokim poziomie popularności oraz skuteczności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek i plakatów, które dostają się bezpośrednio do rąk ewentualnego kontrahenta albo wręcz bombarduje się go nimi na ulicach, w punktach sprzedaży oraz wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
strategia marki kraków
Ta szablonowa reklama pewnie zawsze będzie popularna, a wszystko dlatego, że najswobodniej trafia do niezainteresowanych na pierwszy rzut oka konsumentów. Sposoby na dotarcie do klienta, oczywiście prawdopodobnego kontrahenta są nadzwyczaj różnorodne. Są tacy, którzy wyraźnie wyspecjalizowali się w tej dziedzinie i bardzo porządnie wiedzą z jakim produktem powinni kierować się do jakiej grupy osób i w jaki sposób, a w takim razie jaką formę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że rzeczowy rodzaj reklamy nie trafi do odbiorców, albowiem wybraliśmy najzwyczajniej w świecie zły model, z drugiej strony bywają takie typy reklam, które trafią do każdego. Do takiego rodzaju reklamy należą na przykład ulotki, plakaty czy billboardy marketingowe.